Το θέμα που κυριάρχησε στην 9η Συνεδρίαση του ΔΣ ήταν οπωσδήποτε το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και οι εκτεταμένες αλλαγές χρήσεις γης που επιφέρει. Ωστόσο δεν ήταν το μόνο σημαντικό θέμα, ούτε το μόνο όπου επιβεβαιώθηκε για πολλοστή φορά η στρατηγική σύγκλιση και σύμπλευση των κομμάτων του κεφαλαίου και των δυνάμεων του ευρωμονόδρομου, είτε βρίσκονται στην διοίκηση του δήμου είτε στην αντιπολίτευση.
Επίσης δόθηκε και νέα συνέχεια στο αντεργατικό σήριαλ των εκτάκτων, ενώ προς συζήτηση ήταν και η πρακτική σπουδαστών των ΤΕΙ, η κάλυψη δηλαδή αναγκών προσωπικού με όρους πρακτικά τζάμπα εργασίας.
Η συζήτηση για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ήταν αποκαλυπτική. Είναι σαφές ότι οι δυνάμεις που έχουν συγκεκριμένες ευθύνες προσπάθησαν να τις προσπεράσουν. Στο κάτω – κάτω, αν πράγματι διαφωνούν με το συγκεκριμένο σχέδιο, αν έστω δεν κατάλαβαν ή δεν ψήφισαν έτσι, τότε γιατί ακόμη και σήμερα δεν το καταδικάζουν; Γιατί δεν το καταγγέλλουν στην ουσία και τη μεθόδευσή του;
Στην ουσία έχουμε σε μικρογραφία αυτό που γίνεται σε όλη την Ελλάδα, όπου ΠΑΣΟΚ και ΝΔ παραδίδουν όρη, παραλίες και δάση στο κεφάλαιο. Αυτό προωθείται σήμερα στην Αττική (παραλιακό μέτωπο, Ελληνικό, ελαιώνας) και σε όλη την επικράτεια μέσω των αλλαγών χρήσης γής. Αυτό γίνεται και στην περίπτωσή μας.
Τα κριτήρια του ΓΠΣ εναρμονίζονται με τις επιχειρηματικές επιλογές στην περιοχή μας (λχ αναφορά σε συγκεκριμένους κλάδους τουρισμού).Είναι χαρακτηριστικό ότι η ανάγκη επέκτασης του δικτύου αποχέτευσης δεν αναφέρεται ως πιεστική προτεραιότητα για τους κατοίκους αλλά ως ανάγκη για τις περιοχές “ιδιαίτερης τουριστικής οίκησης” μεταξύ των οποίων ονοματίζει και τον Αγ. Ανδρέα (!).
Δεν είναι τυχαίο το ότι το ΓΠΣ κάνει λόγο για “τουλάχιστον ΧΥΤΑ” στον χώρο που συγκεντρώνονται σήμερα τα σκουπίδια όλου του δήμου “προσωρινά” μετά από εφετινή απόφαση όλων των άλλων παρατάξεων πλην Λαϊκής Συσπείρωσης.
Δεν θεωρούμε επίσης τυχαίο ότι μια σειρά οριοθετήσεις (λχ ζώνες τουριστικής ανάπτυξης) συναντούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα, ούτε ότι ορισμένες αλλαγές και αναφορές άπτονται των σχεδίων ΑΠΕ (λχ το πρόβλημα με το δάσος της Μηλιάς, οι αναφορές στο υδροηλεκτρικό δυναμικό του Καρπενησιώτη) που στο σχεδιασμό του κεφαλαίου αποκτούν ιδιαίτερη σημασία.
Σε ότι αφορά στο μεγάλο πρόβλημα της Μεσοχώρας μια σειρά τοποθετήσεις τόσο από μεριάς υπευθύνων των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου και της πολεοδομίας όσο και από τους νομικούς συμβούλους που κάλεσε ο κ. Δήμαρχος επιβεβαιώνουν ότι έχουμε να κάνουμε με κλασική “θυσία” μικροϊδιοκτητών στο όνομα των επενδύσεων.
Οι αναφορές που έγιναν είναι συγκεκριμένες: Ότι έχει σχέση με τον περιφερειακό σχεδιασμό για το Νομό (αξιοποιηθεί αθλητισμός, χιονοδρομικό, ορεινός τουρισμός ). Ότι το σκεπτικό ήταν για ζώνη αθλητικών δραστηριοτήτων έξω από το προπονητικό κέντρο ώστε να δοθεί δυνατότητα για ιδιωτικές επενδύσεις (τυχαία και εδώ η σύμπτωση με τη συζήτηση για την παραχώρηση και του προπονητικού κέντρου σε ιδιώτες;) . Ότι η τελική διαμόρφωση έγινε με γνώμονα να μπορεί να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο. Είναι χαρακτηριστικά αυτά που ακούστηκαν για “μεγάλους επενδυτές” που “θα φέρουν μέχρι και τη Ρεάλ”, ότι στην περιφέρεια έλεγαν όποιος δυσανασχετήσει να τον παραπέμψουν εκεί- επιβεβαιώνοντας πλήρως ότι υπάρχει πολιτική επιλογή, σχεδιασμός και στόχευση
Η όλη εξέλιξη κατά τη γνώμη μας δεν είναι άσχετη από τη διαδικασία συγκεντροποίησης και συγκέντρωσης κεφαλαίου και γης που εξελίσσεται στην περιοχή και που συνεπάγεται την καταστροφή μικροιδιοκτητών. Αυτός είναι ο καπιταλιστικός τρόπος ανάπτυξης, προχωρά με κριτήριο το κέρδος σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και των αναγκών των εργαζομένων.
Κατά συνέπεια πρόκειται για κατ' εξοχήν πολιτικό και όχι νομικίστικο πρόβλημα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Η Λαϊκή Συσπείρωση πρότεινε να ζητήσει με ομόφωνη απόφασή του το ΔΣ την απόσυρση του ΓΠΣ.
Στην πρόταση που κατατέθηκε και που ουσιαστικά δε λέει ούτε δεσμεύει για τίποτα, ζήτησε να υπάρχει τουλάχιστον απόφαση που να καταδικάζει πολιτικά το ΓΠΣ για όλα τα ζητήματα (αλλαγές χρήσης γής, συντελεστές δόμησης, όροι στην κλίση εδάφους, κτλ). Καθώς αυτό δεν έγινε δεκτό, ψηφίσαμε παρών στην πρόταση που υπέβαλλε ο δήμαρχος.
Οι εργαζόμενοι, οι μικροϊδιοκτήτες πρέπει να προβληματιστούν από το γεγονός ότι την απόφαση τελικά πήραν από κοινού οι δυνάμεις. Να βγάλουν συμπεράσματα για το τι σημαίνει “ανάπτυξη” με κριτήριο το κέρδος του κεφαλαίου.
Πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο ουσιαστικά πέρασε στα πεταχτά, ήταν και η απόφαση για τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Καρπενησίου (ΟΕΥ).
Ο ΟΕΥ εγκρίθηκε με τις ψήφους των συμβούλων Δημ Συμμαχίας – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, ενώ οι “Ανεξάρτητοι” το μόνο που βρήκαν να πουν ήταν ότι είναι...πολλές οι διευθύνσεις. Όμως τι είναι ο ΟΕΥ;. Είναι η συγκεκριμενοποίηση του αντιλαϊκού Καλλικράτη που μετατρέπει τους δήμους σε τμήμα του κρατικού μηχανισμού που φτάνει και εφαρμόζει την πολιτική του κεφαλαίου μέχρι την γειτονιά. Όχι τυχαία μιλά για την “εναρμόνηση” των προγραμμάτων ανάπτυξης του Δήμου με αυτά της περιφέρειας.
Ο ΟΕΥ επιβεβαιώνει τις προειδοποιήσεις του ΚΚΕ για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του Καλλικράτη. Εφαρμόζει την πολιτική των περικοπών (έχει ως κριτήριο το “κόστος” και όχι τις λαϊκές ανάγκες) και υλοποιεί πρακτικά την επιλογή που ανέφερε πρόσφατα ο κ. Ραγκούσης για μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων κατά 200.000. Μέσω αυτού θα εφαρμοστεί η διεύρυνση του ωραρίου στο δημόσιο αλλά και των ελαστικών σχέσεων εργασίας (προβλέπει 80 τέτοιες θέσεις !!) σε βάρος του δικαιώματος στην πλήρη σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Στον ΟΕΥ αναφέρονται συγκεκριμένες κατευθύνσεις της αντιλαϊκής πολιτικής όπως: ιδιωτικοποιήσεις (“αξιοποίηση περιουσίας”, “αυτοχρηματοδότηση”, ΣΔΙΤ), περιορισμό των δικαιωμάτων (όπου αποσκοπούν το τοπικό σύμφωνο κοινωνικής πολιτικής, η χάρτα δικαιωμάτων/υποχεώσεων κα), εμπορευματοποίηση αθλητισμού-πολιτισμού . Ιδιαίτερη αναφορά κάνει σε όλη την αντιλαϊκή γκάμα μέτρων που χτυπάνε και ιδιωτικοποιούν τις κοινωνικές υπηρεσίες (υγεία – πρόνοια): με την υποκατάσταση της ευθύνης του κράτους από δίκτυα εθελοντών, κοινωνική εργασία, δικτύωση ΜΚΟ – υπηρεσιών.
Ο Δήμος θα στηρίζει την “επιχειρηματικότητα”, θα συμβάλλει στην παραπέρα υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων και της πλήρους σταθερής δουλειάς (τοπικές πρωτοβουλίες απασχόλησης).
Αποτελεί συμμετοχή του δήμου στην πολιτική που θυσιάζει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας στο όνομα της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Είναι χαρακτηριστικό – και απόλυτα εναρμονισμένο με την κατεύθυνση της ΕΕ για διάλυση της μικρής κτηνοτροφίας- ότι το οργανόγραμμα του Δήμου προβλέπει μόλις 1 (!) κτηνίατρο όταν σήμερα υπάρχουν 4 κτηνίατροι στο Νομό και το οργανόγραμμα της νομαρχίας προβλέπει 10 οργανικές θέσεις – και αυτά σε μία φάση όπου υποτίθεται οι κτηνιατρικές υπηρεσίες είναι σε φάση που θα περάσουν στους Δήμους.
Ο ΟΕΥ πρόκειται για το συγκεκριμένο περίγραμμα εφαρμογής της πολιτικής του κεφαλαίου, και ως τέτοιο η Λαϊκή Συσπείρωση τον καταψήφισε.