6ο ΔΣ της 27ης Μάρτη 2013: Για το Βοήθεια στο Σπίτι



Το θέμα καθόλου δεν είναι γραφειοκρατικό όπως άφησε να εννοηθεί ο Δήμαρχος. Είναι σοβαρό πολιτικό ζήτημα, για το οποίο έχουν γίνει συγκεκριμένες επιλογές, οι οποίες φέρουν τη σφραγίδα των βουλευτών και των κομμάτων της κυβέρνησης – και του «βουλευτή Ευρυτανίας» της ΝΔ.  Υπόλογοι είναι και οι  οι Δημοτικές Αρχές των κομμάτων του ευρωμονόδρομου,  η ΚΕΔΚΕ παλιότερα και η ΚΕΔΕ σήμερα, που ουσιαστικά στήριξαν τις κυβερνητικές επιλογές.

Και βέβαια το ψήφισμα που έχουμε μπροστά μας δεν απαντά στο πρόβλημα και στην ουσία του, ούτε έστω κατά μέρος.

Για παράδειγμα μέχρι τις 31/12/2012 θα έπρεπε να υπάρχουν μόνο 4.000 συμβασιούχοι  όταν στις κοινωνικές δομές των δήμων (Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΔΑΠ, Παιδικοί Σταθμοί, ΚΗΦΗ) υπάρχουν πάνω από 15.000 εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου. Άρα ήδη θα έπρεπε να έχουν ήδη απολυθεί 11.000! Μπορούν με αυτές τις προϋποθέσεις να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες και οι δήμοι;

Μάταια όλοι, κόμματα του ευρωμονόδρομου, κυβέρνηση, ΚΕΔΕ αναζητούν πώς να διαχειριστούν το πρόβλημα.

Δίνει απάντηση το δήθεν αίτημα που προβάλλεται «να εξαιρεθεί όλο το προσωπικό του «Βοήθεια στο Σπίτι» από τους περιορισμούς συμβασιούχων που θέτει η δημοσιονομική πολιτική». Και λχ με τους εργαζόμενους στα ΚΗΦΗ της χώρας, η σύμβαση των οποίων λείπει στις 31 Ιούλη τι θα γίνει; Βοηθάνε τέτοιου είδους αιτήματα; Δεν έχουν ευθύνες οι πολιτικές δυνάμεις, οι δημοτικές αρχές αλλά και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες που καλλιεργούν αυταπάτες, αθωώνουν τους υπεύθυνους και προβάλλουν αιτήματα τα οποία αντί να ενώνουν διασπούν τους εργαζόμενους για να προχωρά ακάθεκτη η αντιλαϊκή πολιτική και οι επιλογές του κεφαλαίου;

Αποτελούν μήπως λύση η σκέψη της κυβέρνησης για απορρόφηση ορισμένων εργαζομένων μέσω ΑΣΕΠ και κάλυψη των κενών με μετατάξεις;

Αλλά μήπως δίνουν διέξοδο η παράταση για το 2013 που ζητά η ΚΕΔΕ;

Ποια είναι η αλήθεια: με βάση τα κριτήρια που έχουν τεθεί από την κυβέρνηση στο πρόγραμμα «Κατ’ οίκον φροντίδα συνταξιούχων» όπως αποκαλέστηκε το πρόγραμμα όχι 48.000 που αναληθώς αναφέρει το προτεινόμενο ψήφισμα δε θα είναι οι δικαιούχοι αλλά ούτε 5000 δε θα φτάσουνε. Μιλάμε για 2-3000 δικαιούχους. Αυτό σημαίνει ότι αυτόματα η πλειονότητα των εργαζομένων στο πρόγραμμα, πάνω από 3.500, θα βγουν υπεράριθμοι.

Που οδηγούμαστε με αυτά τα δεδομένα; Και σε απολύσεις αλλά και τελικά στην λειτουργία του προγράμματος  σε ανταποδοτική και επιχειρηματική βάση αδιάφορα με το αν θα υλοποιείται μέσω ιδιωτών, «συνεταιριστικών επιχειρήσεων» ή  των ίδιων των δήμων.

Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση λέει χρηματοδότηση μέσω των περικομμένων ΚΑΠ και των λεηλατημένων ασφαλιστικών ταμείων!

Η Λαϊκή Συσπείρωση έχει θέσει  θέμα για το «βοήθεια στο σπίτι» από το 2011.

Σήμερα λέμε, πέρα από τη γνωστή γενικότερη θέση μας:

-        Να συνεχιστεί η παροχή
-        Να Διευρυνθεί και να καλύψει όλους όσους την έχουν ανάγκη

Στη βάση αυτή μπορούμε να συμφωνήσουμε σε ψήφισμα που θα διεκδικεί:
-        έκτακτης κρατικής χρηματοδότησης
-        μονιμοποίηση των εργαζομένων δίχως όρους
-        κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό με αθρόες προσλήψεις

Από τη στιγμή που αυτά δε γίνονται δεκτά εμείς ψηφίζουμε και θέτουμε προς
ψήφιση το ψήφισμα που έχουμε καταθέσει στο ΔΣ.
 ..................

Πρόταση ψηφίσματος για το Βοήθεια στο Σπίτι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Με τα λεφτά των συνταξιούχων, με τη συμμετοχή ιδιωτικών φορέων παροχής
υπηρεσιών, και ελάχιστους δικαιούχους, θα λειτουργεί το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» μετά τον Μάρτη του 2013.

Από την 1η  Απρίλη 2013, μετονομάζεται σε «Κατ' οίκον Φροντίδα Συνταξιούχων»  ενώ οι δικαιούχοι μειώνονται δραματικά, με αποτέλεσμα χιλιάδες συνάνθρωποί μας, κυρίως περασμένης ηλικίας και ΑΜΕΑ να στερηθούν ακόμη και αυτές τις ελάχιστες, σε σχέση με τις ανάγκες τους, υπηρεσίες που τους παρέχονται.

Είναι αποκαλυπτικό για την αθλιότητα της κυβερνητικής πολιτικής και του τρόπου που το κράτος αντιμετωπίζει τους απόμαχους της δουλειάς που έχουν ανάγκη το γεγονός ότι ότι το ηλικιακό όριο για τους μη ανάπηρους δικαιούχους είναι τα 78 έτη όταν το προσδόκιμο ζωής φτάνει τα 77 για τους άνδρες και τα 82 για τις γυναίκες!! Και από αυτούς μόνο ένα μέρος θα έχει δικαίωμα στην υπηρεσία με βάση και τα υπόλοιπα κριτήρια!

Την ίδια στιγμή ο πληθυσμός  στην Ελλάδα με ηλικία άνω των 65 είναι 2.500.000 , όπου κάτω από το όριο της φτώχειας σχεδόν το 30%, ενώ πάνω από 1.000.000 από αυτούς ζουν εντελώς μόνοι. Κατάσταση που είναι ακόμη πιο σύνθετη στο δήμο του Καρπενησίου λόγω της ηλικιακής σύνθεσης του πληθυσμού σε συνδυασμό με τις δυσκολίες πρόσβασης ιδιαίτερα το χειμώνα.

Παράλληλα μέσω των λεγόμενων  κοινωνικών  συνεταιριστικών επιχειρήσεων που προωθούνται  το κράτος απαλλάσσεται από την ευθύνη του να παρέχει κοινωνική και προνοιακή πολιτική και προωθείται ένα μοντέλο, όπου θα κυριαρχούν η επιχειρηματικότητα, η εμπορευματοποίηση, η υποβάθμιση και η κατηγοριοποίηση των υπηρεσιών αυτών ενώ αβέβαιη διαγράφεται η προοπτική 4 χιλιάδων εργαζομένων.

Στην κατάσταση αυτή συνένοχοι δεν είναι μόνο οι διαδοχικές κυβερνήσεις  αλλά και οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, οι ηγεσίες της ΚΕΔΕ και παλιότερα της ΚΕΔΚΕ που όχι μόνο δεν εναντιώθηκαν ουσιαστικά στην εξέλιξη που είναι γνωστή από το 2010 αλλά ουσιαστικά βάλαν πλάτη στην κυβερνητική πολιτική.

Σήμερα, σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης και ενώ η κατάσταση επιδεινώνεται, γίνεται επιτακτική ανάγκη η ανάπτυξη δημόσιων και δωρεάν προνοιακών υπηρεσιών, που να καλύπτουν πλήρως όλες τις ανάγκες σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς,

Διεκδικούμε:  : 

• Άμεση μονιμοποίηση στο δήμο όλων των εργαζομένων, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. 

• Χρηματοδότηση 100% από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη συνέχιση του κοινωνικού έργου (καθαριότητα, μαγείρεμα κλπ) μέσα από τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων. Να καλύπτονται δωρεάν όλοι οι ηλικιωμένοι που  χρειάζονται βοήθεια και κατ' οίκον νοσηλεία χωρίς περιορισμούς.  

•  Δημιουργία δημόσιων και δωρεάν υπηρεσιών κατ΄ οίκον νοσηλείας σε Κέντρα Υγείας με κρατική χρηματοδότηση και πλήρη στελέχωση. Ένταξη των υγειονομικών του «βοήθεια στο σπίτι» εκεί.


Καρπενήσι, Τρίτη, 2 Απριλίου 2013