ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ –
ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.
Με την ψήφιση του
Ν.4115/2013 στο άρθρο 39 τα Ειδικά Σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης και εκ των πραγμάτων δεν
θα μπορούν να κάνουν ουσιαστικό
εκπαιδευτικό έργο. Επιπλέον χιλιάδες
εκπαιδευτικοί Ε.Α. των
σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη ειδίκευση στην Ε.Α., θα χάσουν τα επόμενα χρόνια τις
οργανικές θέσεις τους, αν
είναι μόνιμοι (ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν είναι αναπληρωτές), και
είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ε.Α. ξανά.
Αμέσως μετά την ψήφιση
του νόμου, με την «Ανοιχτή Πρόσκληση στο Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση - «Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για
την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο
Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης» το Υπουργείο Παιδείας
προχωρά στην πλήρη αποδιάρθρωση του συνόλου της
Ειδικής Αγωγής, μέσα από την «ένταξη όπως-όπως» στα κοινά σχολεία. Το πρόγραμμα αυτό αποκαλύπτει τον πραγματικό σκοπό των ευρωπαϊκών
κονδυλίων: χρήματα για τη διάλυση της Ε.Α, χρήματα για να παραδοθεί ο
ευαίσθητος αυτός χώρος στους ιδιώτες, χρήματα για να πεταχτούν τα ΑμΕΑ έξω από
το σχολείο και όχι για να βρουν μια θέση στη Δημόσια Ειδική Αγωγή, 185 χιλιάδες
παιδιά που τη στερούνται.
Το «νέο» μοντέλο Ε. Α.
κύριο στόχο έχει, να μεταβιβαστεί η ευθύνη και το κόστος της, στους ίδιους τους
«χρήστες», στα παιδιά δηλαδή με Αναπηρίες και Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες
και τις οικογένειές τους.
Η «Διεθνής Εμπειρία»
δείχνει ότι μόνος κερδισμένος ήταν ο ιδιωτικός τομέας, με την ίδρυση ιδιωτικών
σχολείων και ιδρυμάτων, με πανάκριβα δίδακτρα, για όσους βέβαια μπορούσαν να
πληρώσουν.
Διαλύουν τα Ειδικά Σχολεία και τις υποδομές τους, πετάνε τους μαθητές στα
Κοινά Σχολεία και προσπαθούν να πείσουν ότι δεν θα ωφεληθούν από αυτό μόνο οι
μαθητές των Ειδικών Σχολείων αλλά και αυτοί των Κοινών . Όμως χωρίς τα
απόλυτα αναγκαία για τα παιδιά με Ε.Α, εξειδικευμένα προγράμματα: αυτοεξυπηρέτησης, κοινωνικών
δεξιοτήτων, επικοινωνίας, εργοθεραπείας κλπ, χωρίς την υποδομή που
διαθέτουν τα Ειδικά Σχολεία (έστω και στοιχειωδώς κάποια), μέσα σε μια τάξη του Κοινού Σχολείου
με 25 και 30 μαθητές, εκ των οποίων 2-3 (στατιστικά) με
μαθησιακά προβλήματα και μια σειρά άλλες ελλείψεις, για ποιά ένταξη μιλάμε;
Στην ουσία όσα από τα παιδιά με
Ε.Α. έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε θα εκπαιδευτούν ποτέ,
με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν, να αποκτήσουν ένα
επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που είναι το
ζητούμενο. Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και τα ρατσιστικά φαινόμενα που σίγουρα θα αναπτυχθούν στα
σχολεία. Επιπλέον, η διαδικασία "ένταξης", κλείνοντας παράλληλα
Ειδικά Σχολεία, θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη επιβαρυμένα Κοινά
Σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της τάξης. Ένα καθήκον, στο οποίο είναι αδύνατο
να ανταποκριθεί.
Η αποδιάρθρωσης της Ειδικής Αγωγής αποτελεί κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι νόμοι που κατά
καιρούς έχουν ψηφίσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, η λογική της «αποκατηγοριοποίησης» και
της «ένταξης» που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα αν το παιδί μπορεί ή όχι να
ενταχθεί στο Κοινό Σχολείο έχουν ήδη διαμορφώσει τις προϋποθέσεις ώστε το
κράτος να απαλλαγεί από την υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα
της Ε.Α. Φορτώνουν το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδουν τα 185 χιλιάδες παιδιά
με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην
κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων! Είναι απαράδεκτο ότι σήμερα,
από τα 185 χιλιάδες παιδιά, μόνο ένας μικρός αριθμός παίρνει μέρος στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Καμιά διαπραγμάτευση για τη ζωή
και τη μόρφωση των παιδιών ΑμΕΑ!
-Να καταργηθεί ο
Ν.4115/2013 της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α.
-Καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής
ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και
Δωρεάν από την ηλικία των 3 χρόνων, με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε
οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη
χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική
και αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.
-Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο
ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε όλα
τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ειδική Αγωγή και
εκπαίδευση.
-Να μονιμοποιηθούν όλοι οι
συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και
βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να
στελεχωθεί η Ε.Α. με μόνιμους εργαζόμενους.
ΧΡΟΝΑΣ ΤΑΣΟΣ
ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΝΤΟΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑ-ΙΩΑΝΝΑ